Page 12 - Avoimempi Kaarina

Lapset ja nuoret, yrittäjyys sekä tasa-arvo
So a Virta
mielenterveys- ja perhetyöntekijä, KM
Kuka olen? Olen ratkaisukeskeinen ja rohkea 26-vuotias nainen. Perheeseeni kuu- luu mieheni, tytärpuoleni ja kolme koiraa.
Mihin haluan vaikuttaa? Kuntavaaleissa minulle tärkeitä teemoja ovat lapset ja nuoret, yrittäjyys sekä tasa-arvo. Haluaisin olla rakentamassa meille kuntaa, jossa ihmisten hyvinvointi on keskiössä.
Kuntaa, jossa palvelut ovat ennaltaehkäiseviä ja laadukkaita. Kuntaa, jossa yrittä- jyys on kannattavaa. Ja ennen kaikkea kuntaa, jossa jokaista kuntalaista kuullaan ja arvostetaan.
www.kaarinanvihreat. /ehdokkaat/so a-virta
Vaalin monipuolisia ja asiantuntevia palveluja
Outi Wegelius
lastenpsykiatrian erikoislääkäri
Kuka olen? Olen 50-vuotias lastenpsykiatrian erikoislääkäri Littoisista. Viimeisen vaalikauden olen opiskellut työn ohessa ja valmistun tänä keväänä vielä varhaisen vuorovaikutuksen psykoterapeutiksi. Olen naimisissa ja uusperheellinen. Perhe- piiriini kuuluu neljä kaksikymppistä lasta eli kaksi miehen tytärtä sekä oma tyttä- reni ja poikani. Nuorin asuu vielä meidän kanssamme päästyään juuri armeijasta siviiliin.
Mihin haluan vaikuttaa? Työni ja aiemmat luottamustoimet ovat avanneet minul- le monipuolisen näkymän lapsiperheiden arkeen, mielenterveyteen ja palvelui- den toimivuuteen. Hyvien, monipuolisten ja asiantuntevien palvelujen vaalimi- nen on sydämenasiani edelleen.
Paras koulutus terveellisissä oppimisympäristöissä
Minna Vuorio-Lehti
KT, erikoissuunnittelija
Kuka olen? Olen Minna Vuorio-Lehti, 48-vuotias kasvatustieteen tohtori. Asun Kaarinan Littoisissa, Kotimäen puutalossa perheeni kanssa. Perheeseeni kuuluu puoliso sekä kolme lasta. Lapsista vanhimmat käyvät Kotimäen koulun yläluokkia ja nuorimmainen suuntaa ensi syksynä Ristikallion eskariin. Kodissamme asuu myös kolme hiirenpyydystäjää.
Mihin haluan vaikuttaa? Haluan vaikuttaa siihen, että lapsille ja nuorille tarjotaan Kaarinassa paras mahdollinen koulutus terveellisissä oppimisympäristöissä.
Haluan, että Kaarinassa voidaan säilyttää luonnonläheiset asuinalueet ja että tämä huomioitaisiin myös kaavasuunnitelmissa.
Vesiensuojelu on tärkeää ja osana sitä Littoistenjärven tilan kohentuminen. Järven kunnostukseen varattujen rahojen ja järven kunnostustoimenpiteet ovat tarpeen, jotta järven virkistysarvo olisi kohdillaan kesälläkin.
www.kaarinanvihreat. /ehdokkaat/minna-vuorio-lehti
www.kaarinanvihreat. /ehdokkaat/outi-wegelius