Page 4 - Avoimempi Kaarina

VIHREÄ HUONE - GREEN ROOM
Haluan vaikuttaa lapsiperheiden ja nuorten hyvinvointiin
Assi Ailoranta
sosiaalityöntekijä, yliopisto-opettaja
Kuka olen? Olen 34-vuotias äiti, vaimo, sosiaalityöntekijä ja sosiaalityön yliopis- to-opettaja Kaarinan Littoisista. Koulutukseltani olen valtiotieteiden maisteri. So- siaali- ja opetustyön rinnalla ja virkistävänä vaihteluna teen myös lasten ja naisten vaatteiden (koti)myyntityötä toiminimellä. Perheeseeni kuuluvat ihanat pienet pojat, rakas mies sekä vauhdikas sta herra.
Mihin haluan vaikuttaa? Keskeisimpänä näen panostuksen lapsiperheiden ja nuorten hyvinvointiin: Kaarinassa päivähoito-oikeuden varmistaminen kaikille pienille lapsille, Kaarina-lisän palauttaminen lasten kotihoidon mahdollistami- seksi sekä lapsiperheiden ja nuorten ehkäisevien, varhaisen tuen palveluiden ke- hittäminen.
Yleisemmällä tasolla tulee varmistaa toimivat ja laadukkaat peruspalvelut julkis- ten ja yksityisten palveluiden yhteistyönä sekä panostaa kestävään ja ekologiseen kehitykseen rakentamisessa ja yritystoiminnan tukemisessa.
www.kaarinanvihreat. /ehdokkaat/assi-ailoranta
Yrittäjyyden oltava mahdollisuus -ei uhka
Laura Hannula
muotoilija, yrittäjä
Kuka olen? Olen Laura Hannula, 27-vuotias piikkiöläinen. Toisina päivinä olen vaatetusalan yrittäjä ja toisina päivinä hyppään kotiäidin rooliin. Perheeseeni kuu- luu 1,5-vuotiaan pojan lisäksi mies ja koira.
Mihin haluan vaikuttaa? Olen ruuhkavuosien kynnyksellä. Toivon ja haluan vai- kuttaa siihen, että perheeni elämä voisi olla joustavaa ja turvallista. Minulla, lap- sellani ja kaikilla muillakin ikäryhmillä tulee olla mahdollisuus inhimillisiin heik- koihin hetkiin.
Erityisen huolissani olen nuorista, joille ladataan valtavat paineet oikeisiin elä- mänvalintoihin jo alle 20-vuotiaina.
Pienimuotoinen yritystoiminta on melko riskitöntä, mutta askel siitä täysipäiväi- seksi yrittäjäksi sisältää paljon huolta. Huonossa työllisyystilanteessa yrittäjyyden tulisi olla mahdollisuus, ei uhka.
Kaarinan vihreillä on kampanjahuone kassoja vastapäätä Piispanristin Prismassa. Piipahda meillä!
Huoneessa on lasten leluja, piirustustarvikkeita, kirjojen vaihtopiste, liito-oravan pönttöjä ja erilaista tietoa luontoharrastuksesta, ja tietenkin painotuotteitamme kuntavaaleista.
Järjestämme myös erilaisia teemapäiviä, jolloin alan asiantuntija alustaa ja voit keskustella teemasta. Ne vaihtelevat kouluasioista, puutarhasuunnittelusta, mehiläisten hoidosta, lintuharrastukseen ja kunnallispolitiikkaan.
Olemme julistaneet myös 100 syytä asua Kaarinassa – kisan. Kertoessasi vastauslomakkeella oman syysi asua Kaarinassa ja mahdollisesti myös parannusehdotuksia osallistut kahden elokuvalipun arvontaan Kino Piispanristille.
Vihreän Huoneen ikkunassa on näyttö, jossa esittelemme ehdokkaita, kerromme tavoitteistamme ja kauniista Kaarinasta.
Tule tutustumaan: Vihreä Huone, Piispanristin Prisma
10.3.–9.4.