Anton Vaaranmaa

Kuka olen? Olen Anton Vaaranmaa, 44-vuotias perheenisä, tietotyöläinen ja osa-aikainen muusikko. Äidinkieleni on ruotsi. Osaan suomea myös hyvin, minkä tästä esittelystäni voi todeta. Toisaalta olen kääntänyt vihreiden vaaliohjelman ruotsiksi. Työskentelen kaarinalaisessa perheyrityksessä, minulla on kouluikäiset lapset jotka harrastavat urheilua paikallisessa seurassa ja harrastan musiikkia.

Mitä osaan? Mielestäni minulla on laaja-alainen kosketuspinta kuntalaisen arkeen: olenhan ihan tavallinen kuntalainen itsekin. Ihmisten arjen tunteminen on yksi tärkeimmistä ominaisuuksista, kun tehdään ihmisten arkeen vaikuttavia päätöksiä.

Mikä kiinnostaa? Toimin lasten jalkapallojoukkueen joukkueenjohtajana ja olen myös rock-yhtyeen laulusolisti. Olen kaavoitus- ja rakennuslautakunnan varajäsen, Kaarinan Vihreiden hallituksen jäsen sekä kaupungin omistaman elinkeinoyhtiön Kaarinan Kehitys Oy:n yhtiökokousedustaja.

Lasten ja nuorten asiat, koulutus, varhaiskasvatus, maankäyttö, vihreä energiapolitiikka ja vapaa-ajan toiminta kiinnostavat minua. Pidän musiikista, jalkapallosta ja luonnon helmassa patikoimisesta. Näihin asioihin haluan vaikuttaa, mistä minulla on eniten tietoa ja kokemusta.

Millainen olen? Olen utelias ja halukas tutustumaan uusiin asioihin, ehkä aavistuksen verran filosofinen ja toisinaan hiukan introvertti. Monet kokevat minut sympaattiseksi ja hyväntuuliseksi. Oman edun tavoittelu muiden kustannuksella saa karvani pystyyn. Haluan pitää tavallisten ihmisten ja ympäristön puolta.

Olemme täällä vain vierailijoita ja kaikki mitä meillä on vain lainassa – oli sitä sitten vähän tai paljon. Yhteinen koti on jätettävä jälkipolville vähintään yhtä hyvässä kunnossa kuin sen itse saimme.