Assi Ailoranta

Kuka olen? Olen 34-vuotias äiti, vaimo, sosiaalityöntekijä ja sosiaalityön yliopisto-opettaja Kaarinan Littoisista. Koulutukseltani olen valtiotieteiden maisteri. Sosiaali- ja opetustyön rinnalla ja virkistävänä vaihteluna teen myös lasten ja naisten vaatteiden (koti)myyntityötä toiminimellä. Perheeseeni kuuluvat ihanat pienet pojat, rakas mies sekä vauhdikas staffiherra.

Mitä osaan? Sosiaalityön saralla olen työskennellyt erityisesti lasten ja perheiden kanssa, pääosin lastensuojelutyössä Salossa ja Kaarinassa. Nykyisen työni sosiaalityön yliopisto-opettajana koen erittäin mielekkäänä päästessäni jakamaan kokemustani ja innostamaan tulevia sosiaalityön ammattilaisia. Työkokemukseni ja koulutustaustani luovat vahvan pohjan perheiden ja yksilöiden hyvinvoinnin ymmärtämiseen sekä antavat tieteellistä ja (sosiaali)poliittista osaamista. Poliittisen päätöksenteon tulisikin mielestäni perustua oikeaan, tutkittuun tietoon ja myös ratkaisujen pitkäkestoisempien vaikutusten ymmärtämiseen.

Mikä minua kiinnostaa? Minulla on vahva tahto olla vaikuttamassa ihmisten hyvinvoinnin lisäämiseen – niin työssäni kuin myös poliittisesti ja kunnan toiminnassa. Yhteiskunnan ensisijainen tehtävä tulisi mielestäni olla juuri kansalaisten hyvinvoinnista ja tasavertaisuudesta huolehtiminen.

Mihin haluan vaikuttaa? Keskeisimpänä näen panostuksen lapsiperheiden ja nuorten hyvinvointiin: Kaarinassa päivähoito-oikeuden varmistaminen kaikille pienille lapsille, Kaarina-lisän palauttaminen lasten kotihoidon mahdollistamiseksi sekä lapsiperheiden ja nuorten ehkäisevien, varhaisen tuen palveluiden kehittäminen.

Yleisemmällä tasolla tulee varmistaa toimivat ja laadukkaat peruspalvelut julkisten ja yksityisten palveluiden yhteistyönä sekä panostaa kestävään ja ekologiseen kehitykseen rakentamisessa ja yritystoiminnan tukemisessa.

Millainen olen? Olen ihmisenä innokas ja innostava, aito ja empaattinen. Minulla on erittäin hyvät sosiaaliset ja yhteistyön taidot. Kun johonkin ryhdyn, teen sen koko sydämellä. Haluan hoitaa asiat täydellä tarmolla vahvaan osaamiseeni pohjaten ja olla tekemässä Kaarinasta entistäkin parempaa paikkaa asua, lisätä kuntalaisten onnellisuutta ja vahvistaa tasa-arvoa ja tasavertaisuutta!