Beatriz Mahkonen

Kuka olen? Olen 42-vuotias kauppatieteiden maisteri. Olen asunut Kaarinan Kesämäessä perheeni kanssa jo yli 16 vuotta. Perheeseni kuuluu rakennusalalla työskentelevä aviomies, kaksi lasta ja kaksi innokasta cavalieria.

Mitä osaan?  Työssäni asiakaspalvelupäällikkönä yhdistyy asiakaspalvelu- ja esimiestyö. Olen toiminut sekä esimies- että asiantuntijatehtävissä isoissa ja pienissä organisaatioissa.

Työelämässä olen tottunut ottamaan vastuuta haasteita pelkäämättä. Vastuunkanto ja päätöksien tekeminen ei ole minulle vierasta.  Työelämässä hankituista taidoista on hyötyä myös politiikassa.

Mikä kiinnostaa? Olen kiinnostunut kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista, jossa luonto on tärkeässä osassa. On tieteellisestikin todistettu, että metsässä liikkuminen lisää henkisiä voimavaroja ja ehkäisee masennusta. Toinen minulle tärkeä hyvinvointia lisäävä tekijä on puhdas, lähellä tuotettu ruoka.

Harrastan luonnossa liikkumista sekä Nia-tanssia ja käyn ryhmäliikuntatunneilla. Lisäksi olen kiinnostunut ruoanlaitosta ja leipomisesta. Tammikuussa 2017 osallistuin  vegaanihaasteeseen, mikä sai pohtimaan lihan tuotantoon liittyviä ympäristö- ja eettisiä tekijöitä.

Mihin haluan vaikuttaa? Uskon, että Vihreät on tulevaisuuden puolue, joka välittää aidosti tulevista sukupolvista, hakee kestäviä ratkaisuja yhteiskunnan haasteisiin ja osallistaa kansalaisia demokraattiseen päätöksentekoon.

Kaikkein tärkeintä minulle on lasten hyvinvointi. Molemmat lapseni ovat käyneet Valkeavuoren koulua, joka on ollut erinomainen oppimisympäristö. Koulun sisäilmaongelmien ratkaisemisessa on nyt otettu askeleita oikeeseen suuntaan ja haluan, että jatkossakin eri tahot hakevat yhteistyössä vastaaviin ongelmiin kestäviä, tarpeeksi tehokkaita ja nopeita ratkaisuja.

Kaarinassa on huolehdittava siitä, että tulevatkin sukupolvet saavat liikkua metsissä, uida puhtaissa vesistöissä ja syödä kouluissa terveellistä ja lähellä tuotettua ruokaa.

Millainen olen: Olen rauhallinen, positiivinen, vastuuntuntoinen ja luotettava. Uskon siihen, että aidolla yhteistyöllä ja avoimuudella saadaan viisaita päätöksiä aikaan. Minulle on tärkeää, että sekä ihmisiä että luontoa kohdellaan arvostavasti.