Eeva-Maria Haapamäki

Kuka olen? Olen Eeva-Maria Haapamäki, 41-vuotias insinööriopiskelija. Asun omakotitalossa Kaarinan Piikkiössä perheeni kanssa. Olen pienyrittäjän avopuoliso ja minulla on neljä lasta, joista kolme asuu vielä kotona. Lapsista nuorimmat käyvät Piikkiön yhtenäiskoulua. Lemmikkeinä minulla on saksanpaimenkoira, kissa ja kilpikonna.

Mitä osaan? Aloitin vuoden alusta kone- ja meritekniikan opinnot Turun ammattikorkeakoulussa. Aikaisemmin olen toiminut muun muassa myymälänhoitajana. Olen erityislapsen äiti. Katson kunnan tarjoamia palveluita laajalla ja omakohtaisella perspektiivillä.

Mikä kiinnostaa? Olen kiinnostunut ympäristöasioista ja kestävästä kehityksestä. Siitä miten luonnonsuojelun saisi liitettyä jokaiseen arkipäiväiseen asiaan. Olen kiinnostunut myös tekniikasta ja sen mahdollisuuksista luoda käytännöllisiä ja ympäristöä säästäviä innovaatioita, joista olisi hyötyä arkielämässä.

Mihin haluan vaikuttaa? Haluan vaikuttaa kaikkien kaupunkilaisten äänen kuulumiseen päätöksenteossa. Jokaiselle niin nuorelle kuin aikuisellekin on tärkeä olla mahdollisuus ilmaiseen ja laadukkaaseen jatkokoulutukseen.

Työttömien kokonaistilanne on otettava huomioon, etteivät he menettäisi mahdollisuuksiaan työllistymiseen. Haluan myös vaikuttaa siihen, että syrjäytymisvaarassa oleville nuorille löydetään matala kynnys löytää elämänhallinta ja vaikkapa harrastuksia.

Millainen olen? Olen elämänmyönteinen ja sosiaalinen nainen. Koen tärkeäksi ihmisten auttamisen, mitä toteutan olemalla mukana nuorten vapaaehtoistyössä. Virkistyn hoitamalla mökillä omenapuutarhaa ja viettämällä aikaa lasteni kanssa.