Laura Hannula

Kuka olen? Olen Laura Hannula, 27-vuotias piikkiöläinen. Toisina päivinä olen vaatetusalan yrittäjä ja toisina päivinä hyppään kotiäidin rooliin. Perheeseeni kuuluu 1,5-vuotiaan pojan lisäksi mies ja koira.

Mitä osaan? Olen koulutukseltani Muotoilija (AMK) ja ammattini puolesta osaan tehdä hääpuvun vaikka pöytäliinasta. Yhden naisen yritykseni Laura Ann on erikoistunut yksilöllisiin juhla-asuihin, kierrätysmateriaaleihin sekä kansallispukuihin. Voit käydä katsomassa osaamistani osoitteessa http://blog.laura-ann.fi.

Ennen äitiyslomaa työskentelin vaate- ja kenkäosaston myyjänä K-Citymarket Skanssissa.

Taustalta löytyy myös laaja kirjo erilaista harrastus- ja yhdistystoimintaa. Olen opiskeluaikana toiminut Turun ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan edustajiston puheenjohtajana sekä oman koulutusalayhdistykseni rahastonhoitajana.

Olen ohjannut monenikäisiä lasten- ja nuorten harrastusryhmiä mm. partiossa, seurakunnassa ja kansantanssissa. Tällä hetkellä toimin turkulaisen perinneyhdistys Fyyrkantin sihteerinä ja ohjaan yhdistyksessä kouluikäisten kansantanssiryhmää.

Mikä kiinnostaa? Olen kiinnostunut siitä, millaiseen maailmaan lapseni kasvaa. En pelkää muutoksia enkä uudistuksia, mutta pelkään,  että niitä tehdään ahneuden ja itsekkyyden nimissä, kestävän kehityksen kustannuksella.

Mihin haluan vaikuttaa? Olen ruuhkavuosien kynnyksellä. Toivon ja haluan vaikuttaa siihen, että perheeni elämä voisi olla joustavaa ja turvallista. Minulla, lapsellani ja kaikilla muillakin ikäryhmillä tulee olla mahdollisuus inhimillisiin heikkoihin hetkiin.

Erityisen huolissani olen nuorista, joille ladataan valtavat paineet oikeisiin elämänvalintoihin jo alle 20-vuotiaina.

Pienimuotoinen yritystoiminta on melko riskitöntä, mutta askel siitä täysipäiväiseksi yrittäjäksi sisältää paljon huolta. Huonossa työllisyystilanteessa yrittäjyyden tulisi olla mahdollisuus, ei uhka.

Millainen olen? Harrastus- ja yhdistystoiminnassa olen usein ollut se, joka visioinnin lisäksi saa myös aikaan. Olen samaan aikaan tehokas ja käytännönläheinen, mutta luova ja idearikas. Pidän ongelmien ratkaisemisesta ja tiedän, että yksinkertainen ratkaisu on yleensä monimutkaista parempi.