Mari Saario

Kuka olen? Läheisiäni ovat puoliso, kolme lasta, yksi koira, pari kania sekä laaja joukko ystäviä..

Olen myös liiketoimintajohtaja, Kaarinan kaupunginhallituksen ja Varsinais-Suomen maakuntahallituksen jäsen, 42-vuotias piikkiöläinen. Toimin maakunnan sote-uudistuksen työryhmässä sekä alueen edustajana eurooppalaisen järjestön CPMR:n ilmastoryhmässä. Olen tieteen ja teknologian vihreät Viite ry:n perustaja ja tiedepuolue.fi -liikkeen jäsen.

Mitä osaan? Työelämässä asiakkaitani ovat kestävää liiketoimintaa rakentavat yritykset. Aiempaan työuraan mahtuu monenlaista maatalouslomittajasta ja sairaala-apulaisen tehtävistä ammattiopiston yrityspalvelupäällikköön.  Olen kokenut kuntavaikuttaja, viestinnän ja esiintymisen ammattilainen.

Mikä kiinnostaa? Maailman muuttaminen paremmaksi. Elämme turvallista ja vaurasta aikaa – meidän pitää vain jakaa sitä vaurautta oikein. Vihreissä minua motivoi halu ymmärtää päätösten vaikutuksia pitkälle tulevaisuuteen.

Harrastuksiani ovat teatteri, kirjallisuus, ja lautapelit sekä maailman parantaminen, vaikkapa Äitiyslain tai Priden some-kampanjoijana tai erityislasten perheiden tukena

Mihin haluan vaikuttaa? Kaarinan päättäjissä on oltava sekä uusia ideanikkareita, rohkeita kyseenalaistajia että kokeneita kuntaelämän asiantuntijoita. Uusia ajatuksia saa uusilta vihreiltä, joita olen pyytänyt mukaan, vaikuttamista sekin.

Toimin valtuutettuna myös ympäristöasioiden ja yritystoiminnan asiantuntijana. Ruuhkavuosina kuntapalvelut ovat tärkeä tuki työn ja perheen yhteensovittamiseen. Tärkeitä ovat tasa-arvo ja ja elintasoerojen pienentäminen sekä verotuloilla rahoitettu yhteisvastuu.

Millainen olen? Energinen ja toimeen tarttuva. Viihdyn ihmisten seurassa ja olen helposti lähestyttävä. Kun tartun asiaan, silloin tapahtuu.