Sofia Virta

Kuka olen? Olen ratkaisukeskeinen ja rohkea 26-vuotias nainen.  Perheeseeni kuuluu mieheni, tytärpuoleni ja kolme koiraa.

Mitä osaan? Nuoresta iästäni huolimatta, olen ehtinyt tehdä, nähdä ja kokea paljon. Ennen kaikkea olen tottunut tekemään tunnollisesti töitä tavoitteideni eteen.

Pohjakoulutukseltani olen kasvatustieteiden maisteri (erityispedagogiikka). Maisteriopintojen ohella opiskelin myös opettajan pätevyyden. Yliopisto-opintojen jälkeen kouluttauduin uusperheneuvojaksi ja seuraavan vuonna valmistun psykoterapeutiksi.

Mikä kiinnostaa? Vapaa-ajallani nautin rakkaan perheeni seurasta. Eläimet ovat aina olleet iso osa elämääni, niin papukaijoista koiriin kuin hevosiinkin. Aikataulujen salliessa nautin urheilusta kuntosalilla tai juoksulenkeillä.

Työkokemusta minulle on karttunut niin vanhuspalveluista, varhaiskasvatuksesta, myyntityöstä, opettajuudesta kuin erityislastensuojelusta ja vaativasta perhetyöstäkin. Tällä hetkellä työskentelen projektityöntekijänä nuorten mielenterveys- ja päihdeasioihin liittyvässä hankkeessa sekä teen yhä keikkavuoroja erityislastensuojeluyksiköissä. Tulevaisuudessa toivon työllistäväni itse itseni oman yrityksen kautta.

Mihin haluan vaikuttaa? Kuntavaaleissa minulle tärkeitä teemoja ovat lapset ja nuoret, yrittäjyys sekä tasa-arvo. Haluaisin olla rakentamassa meille kuntaa, jossa ihmisten hyvinvointi on keskiössä.

Kuntaa, jossa palvelut ovat ennaltaehkäiseviä ja laadukkaita. Kuntaa, jossa yrittäjyys on kannattavaa. Ja ennen kaikkea kuntaa, jossa jokaista kuntalaista kuullaan ja arvostetaan.

Millainen olen? Luonteeltani olen empaattinen ja muiden auttaminen on ollut minulle aina luontaista. Kanssani on helppo tulla toimeen. Olen päämäärätietoinen ja oikeudenmukainen. Olen sanavalmis ja seison sanojeni takana. Pidän äärettömän tärkeänä kykyä huomioida muut – ja pyrkiä tarkastelemaan asioita aina myös toisen näkökulmasta.

www.sofiavirta.fi