Tiia Sipola

Kuka olen? Olen 33-vuotias sosionomi. Asun Kaarinan Littoisissa perheeni kanssa. Perheeseeni kuuluu puoliso sekä kolme alle kouluikäistä lasta. Vanhin aloittaa syksyllä eskarin Ristikalliossa. Kaarinassa olemme asuneet kohta kuuden vuoden ajan. Tällä hetkellä olen vielä kotona nuorimman lapsemme kanssa.

Mitä osaan? Olen aiemmin työskennellyt kuntoutuksen parissa ja toiveena on palata jossain vaiheessa vastaavaan työhön. Elämääni mahtuu paljon monenlaista järjestötoimintaa ja luottamustoimia, joista on tullut jo elämäntapa. Toimimme myös tukiperheenä.

Mikä kiinnostaa? Olen kiinnostunut laajasti yhteiskunnallisista asioista. Minua kiinnostaa etenkin lapset ja yhteiskunnan vähemmistöryhmiin liittyvät asiat. Minulle tärkeitä asioita ovat ihmisten tasa-arvo ja yhdenvertaisuus. Vapaa-ajalla luen paljon ja musiikki on minulle tärkeää.

Mihin haluan vaikuttaa? Haluan vaikuttaa etenkin lasten asioihin Kaarinassa. Lapsilla tulee olla hyvät edellytykset käydä koulua ja saada laadukasta varhaiskasvatusta päivähoidossa. Lapsiperheiden tulee voida tuntea Kaarina omaksi kotikaupungikseen tulevaisuudessakin. Minulla on näkemystä päivähoitoon liittyviin asioihin sekä ammatillisesta että vanhemman näkökulmasta.

Myös vammaisten asiat ovat lähellä sydäntäni. Itse syntymästä asti liikuntavammaisena koen toimiviin sosiaali- ja terveyspalveluihin sekä esteettömyyteen liittyvät kysymykset erityisen tärkeäksi. Tehdään yhdessä Kaarinasta esteetön kaupunki, koska esteetön rakentaminen palvelee kaikkia kuntalaisia. Haluan olla mukana kuntalaisten tarpeet ja toiveet huomioivassa sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistamisessa.

Millainen olen? Olen sosiaalinen, avoin ja tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Haluan olla vaikuttamassa asioihin ja lähden helposti mukaan uusiin kiinnostaviin juttuihin!

Pidetään huolta ihan jokaisesta, yhdessä!